Friday, July 20, 2012

DIET SD2 DIBULAN PUASA

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah esok SABTU, 21 JULY 2012 seluruh umat Islam akan menunaikan kewajiban berpuasa. Semoga Ramadhan ini membawa seribu keberkatan kepada kita semua.

Kepada pendiet2 ALPHA LIPID SD2, jangan susah hati dan pening kepala macammana nak berdiet dibulan puasa..Di bawah saya sediakan sedikit info ringkas untuk panduan anda.
Berdiet SD2 dibulan puasa tidak jauh beza dengan hari-hari biasa. Cuma, kita akan meninggalkan waktu makan tengahari saja,betul tak?  Jadi, anda boleh ambil SD2 3 kali sahaja sehari! TETAPI, WAJIB cukup 8 scoop ye..lihat gambar di bawah :-

click picture tu enlarge


Waktu sahur, sila ambil makanan secukupnya dan minum SD2. Sesetengah orang mungkin tidak biasa meratah lauk shj dipagi2 buta tu kan..hehe..jadi anda bolehlah ambil segenggam nasi dan lebihkan lauk..jgn lebih2 ye..INGAT! SEHARI TIDAK BOLEH MELEBIHI 35GM KARBOHIDRAT!!!
Waktu berbuka, ambil lagi SD2 dan makan secukupnya..tak perlulah makan nasi lagi, tadi pagi kan dah makannnn...beli lah ayam golek ke, ayam percik ke...daging bakar ke..ikan bakar ke... isk macam2 la blh makan, kalau takut terbabas diet better jangan pergi bazar ramadhan ok! Kirim je la..
Lepas tarawih tu kalau rasa nak ulang mkn pun xda masalah..mkn la..habiskan lauk2 yg ada, jgn membazir ok..! Jgn lupa, 2scoop SD2 sebelum tidooo!


click picture tu enlarge



Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di alpower.order@gmail.com


Friday, July 13, 2012

ALPHA LIPID SLIM DIET 2


ANDA INGIN KURUS SEBELUM RAYA??
JOM BERDIET DENGAN ALPHA LIPID SD2 DARI SEKARANG!
DAPATKAN HARGA PROMOSI DARI KAMI SEKARANG!!!


Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di alpower.order@gmail.com


FREE TURBO SHAKER!

ASSALAMUALAIKUM..

Wahhhh comelnya shaker ni!!! Jangan fikir nak beli kat mana sebab shaker ni akan diberi secara PERCUMA jika anda membeli ALPHA LIPID SD2 dari kami!
PM saya untuk info lanjut ya!



Langkah mudah penyediaan SD2

1. Goncang tin SD2 sebelum buka utk sebatikan nutrisi yang ada.
2. Tuang AIR SEJUK dalam shaker / cawan berpenutup 200 - 250ml
- air suam/ air panas tidak dibenarkan.
3. Masukkan 2scoop SD2 ke dalam cawan.
4. Shake atau goncang cawan hingga air sebati dengan SD2
5. Sedia untuk diminum!!

Sebaiknya minum SD2 sblm makan untuk penyerapan yg baik, walaubagaimanapun anda blh ambil selepas mkn jika mahu.

1 hari WAJIB 8 SCOOP! ( 4kali sehari )




Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di alpower.order@gmail.com

MENU DIET SD2


Untuk anda yang mengamalkan SD2  ini adalah cadangan menu hidangan ketika anda menjalani program diet SD2. Anda perlu kreatif untuk pelbagaikan jenis makanan (asalkan tidak memakan karbohidrat & gula) supaya tidak cepat jemu. Nikmatilah makanan anda sepenuhnya dan ubahlah cara pemakanan yang biasa supaya anda tetap dapat menurunkan berat badan. Dalam program diet ini, perlu diingat bahawa anda adalah wajib ambil sarapan pagi, makan tengahari, dan makan malam. Jika lapar, sila makan makanan seperti yang tersenarai dibawah, jangan berlapar.


Sarapan Pagi


1. Telor - Mata Kerbau, Setengah masak, Omelet (Campur sausage, bawang, capsicum dan tomato)
2. Sausage - Rebus, grill, slice kecil dan goreng (sekeping burger atau sebatang sausage 4g karbohidrat)
3. Burger daging & ayam (tanpa roti)
4. Ayam kukus dengan spices
5. Fish finger / fillet (cari yang chunky kurang tepong)


Makan Tengah Hari


1. Ayam, daging, ikan, makanan laut, tauhu, tempe, telor itik dan sayur dalam apa jua cara masakan.
2. Yong tau fu tanpa kuey teow dan jangan ambil kuah coklat yang manis


Makan Malam

1. Soup atau tomyam ayam, daging, tulang, makanan laut dengan sayur
2. Sate ayam, lembu, daging, perut (kurangkan kuah & jangan makan nasi impit)
3. Tahu bakar dan sotong kangkung
4. Western: Chicken Chop, Lamb Chop, Steak (kurangkan kuah & jangan makan fries)
5. Sama dengan tengah hari Snek
   Tempe / Ikan bilis goreng dengan sedikit bawang dan chili potong
. Nugget ayam, drummet, fish fingers (baca dan perhatikan label kandungan karbohidrat)


PERHATIAN!!!!
1. Anda tidak boleh mengambil lebih 35gram net karbohidrat dalam sehari untuk badan masih membakar lemak.
2. Kalau makan diluar, ambil saja lauk pauk dan sayur, grill chicken, ikan bakar, lamb/chicken chop dan berhati-hati akan karbohidrat tersembunyi.
3. Kebanyakan chilli/tomato sauce ada kandungan gula yang tinggi, baca dulu label makanan dibelakang botol tersebut dan lihat kandungan karbohidrat setiap saiz hidangan.
4. Kuat atau gravy untuk steak/lamb/chicken chop dan yong tau fu tinggi kandungan karbohidrat.
5. Buah-buahan juga mengandungi kandungan gula yang tinggi. Elakkan dahulu sementara berdiet.
6. Jangan minum minuman berkafien iaitu teh/kopi kerana kafein boleh memberhentikan proses pembakaran lemak. 

TERNYATA SD2 ADALAH PROGRAM DIET YANG SIHAT DAN SELAMAT. ANDA AKAN MERASA SERONOK BERDIET DGN SD2. TANPA PERLU SKIP MAKAN, ANDA MASIH BOLEH KURUS.


Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di alpower.order@gmail.com

Tuesday, July 3, 2012

PANDUAN BERDIET DENGAN SD2

SYARAT UTAMA BERDIET DENGAN SDII

1. Tak boleh BERLAPAR! WAJIB MAKAN!


2. bila dah capai berat ideal, TIDAK PERLU Maintain Minum SD2!


PLAN PEMAKANAN SEMASA DIET SDII
( Semasa 2 Minggu Induction )

1.) ELAKKAN nasi, mi, mihun, laksa, laksa, spagetti, fettucini, vermicelli, kuew tiau dan yang sebangsa dengannya.

2.) 
ELAKKAN  Roti, roti berserat, roti bun, roti boy, roti canai, roti jala, roti bakar, roti pastries dan apa-apa yang sebangsa dengannya.

3.) 
ELAKKAN  Gula - gula pasir, gula melaka, gula merah, madu, gula-gula dan apa-apa yang bergula tinggi.

4.) 
ELAKKAN  Buah-buahan (lepas 2 minggu baru makan berpada-pada).

5.) 
ELAKKAN  minuman bergula, jus buah-buahan, air bergas (coke, Pepsi, 100plus, etc), kurangkan pengambilan kopi!

6.) 
ELAKKAN  snek seperti Twisties, biskut manis, nachos, popcorn, jeruk manis.

7.) 
ELAKKAN  segala bentuk kacang untuk 2 minggu.

8.) 
ELAKKAN  makanan berproses seperti kentang goreng, bebola ikan, bebola sotong.

9.) 
ELAKKAN  makanan bertepung seperti kek, biskut, kuih-muih.


ANDA BOLEH MAKAN :

1.) AYAM- panggang, steam, bakar, sup, satay, digoreng tanpa tepung.

2.) Semua IKAN- sama macam ayam, boleh grill, steam, goreng tanpa tepung. Tak kira ikan salmon, pari, tenggiri, terubok, ikan bilis.

3.) Semua DAGING- rusa, lembu, kambing - buat steak, satay grill, sup ekor, daging bakar, disalai... asalkan halal.

4.) UDANG - bakar, tomyam, goreng dengan cili boh. Elakkan sotong kerana karbohidrat tinggi.

5.) SAYUR, terutamanya sayur hijau. Kurangkan lobak merah, elakkan kentang. Lagi hijau, lagi bagus, macam sawi, bayam, salad, timun.

6.) KEJU jenis cheddar, mozarella, parmesan. Limit kepada 2-3 keping sehari.

7.) AIR KOSONG, air mineral -minum 8 gelas atau lebih sehari untuk elakkan sembelit.

8.) BURGER?? Buang roti bun atas dan bawah, makan daging burger dengan sayur dan mayonis kat dalam je...

9.) PIZZA?? Makan topping sahaja.

10.) Makan supplement dan vitamin seperti spirullina dan multi-vitamins untuk menambahkan lagi tenaga dan kuatkan daya ketahanan badan.




 




Jangan lupa makan sarapan, tengahari dan makan malam. Makan malam sebelum jam 9 malam. Jangan ponteng makan"!!


Contoh sarapan / Breakfast
1.) Telur rebus - 1 biji - (0.6 grams carb)
2.) Chicken slice - 2-3 keping - (0.0 grams carb)
3.) Air suam - 1-2 glass - (0 gram carb)
4.) Keju - 2 keping - (1 gram carb)

Makan Tengahari / Malam
1.) Ikan panggang - 1-2 keping - (0 gram Carb)
2.) Sup Ayam - 1 mangkuk - (0.5 - 1 gram Carb) 
3.) Ayam goreng - 1-2 ketul - (0.5 - 1 gram Carb)
4.) Sayur-sayuran hijau - 1 mangkuk - (1 - 3 grams Carb)
5.) Telur goreng - 1-2 biji - (1 - 1.5 gram Carb)

Jangan lebih drp 20 grams KARBOHIDRAT sehari kalau nak kurus!

Nasi - 1 pinggan penuh = 88 grams karbo !
Nasi - 1/2 pinggan (nasi separuh) = 44 grams karbo
Nasi - 1/4 pinggan = 22 grams karbo.
Mee (mihun/spagetti/laksa/
laksa/fettuccinni) = 10 - 100 grams karbo (meehoon paling rendah karbo = lebih kurang 10g sepinggan)

Makanan Yang ?Tidak Dibenarkan? Selama 2 Minggu Induction

1. Minuman bergula seperti jus buah-buahan, air bergas (coke, sprite, pepsi), minuman berkafein seperti kopi, cappuchino, moccha, milo, barli, horlick, dll.
2. Sayuran berkarbohidrat timggi seperti kentang, segala jenis ubi, lobak.
3. Buah-buahan, tak kira apa-apa jenis terutama sekali pisang (23.7 gram karbohidrat sebiji).
4. Semua jenis roti, tak kira putih atau berfiber, berinti atau tidak.
5. Produk tenusu seperti susu, yoghurt, dadih, tak kira rendah lemak atau tidak.
6. Kek, biskut dan semua produk bergandum.
7. Makanan ringan seperti gula-gula, potato crisps, chocolate, pop-corn, aiskrim.
8. Kekacang, sama ada peanuts, pistachio, dll.
9. Mihun, mi biasa, pasta, spageti, macaroni.
10. Pizza, nachos, tortilla chips, doughnuts dan any other Fast Food.
11. Gula (tak kira gula putih, merah, gula melaka, artificial sweetener, madu lebah).
12. Nasi putih, pulut, brown rice. Setengah pinggan nasi putih ada 22 gram karbohidrat! Kalau 3 pinggan???

NOTA KURUS : Susah masa mula2 aje... (tp, xdela susah pun kan, bukan nye xboleh makan langsung pun.. nak kurus, nak sihat, kene lah berusaha. xpe, sekejap je puasa makan karbo.. lepas tu, anda takkan rasa sia2...percayalah..:) 

Syarat-syarat Induction 

Induction ialah fasa terpenting sekali dalam Atkins Diet kerana ia adalah tapak permulaan kepada corak pemakanan yang berbeza daripada apa yang pernah anda lalui selama ini. Induction sebaik-baiknya dilakukan selama 2 minggu (paling kurang) dan boleh diteruskan selama 6 bulan sehingga 2 tahun, mengikut keadaan kesihatan dan berat badan anda. Yang pasti, lagi berat badan anda atau lagi susah untuk anda menghilangkan berat badan (atau kedua-duanya sekali), lagi lama anda patut berada pada tahap Induction.


1. Pastikan anda makan 3 kali sehari (saiz makanan biasa) atau 4-5 kali sehari (tapi portions kecil). Jangan sekali-kali malas makan sebab anda akan terasa sangat lapar nanti dan sukar nak kawal emosi dan nafsu makan. Makan malam biarlah sebelum jam 9.00pm.

2. Makan 20 gram karbohidrat sehari sahaja. Baca label pada produk di pasaraya. Sebaik-baiknya makan makanan dari pasar seperti ayam, daging, ikan sebab kandungan karbohidratnya 0 gram.

3. Makanan diproses di kilang selalu ditambah gula dan berkarbohidrat tinggi. Baca label tin, botol, kotak atau packet yang dibeli untuk tahu kandungan karbohidrat. Berhati-hati memilih sos dan kicap dalam botol.

4. Jangan makan apa-apa pun yang disenaraikan dalam senarai makanan yang diharamkan di atas. Walau sepinggan nasi pun boleh menaikkan glukosa dalam badan dan menyebabkan anda ketagihan nasi dan benda-benda manis. Bersabar dan berdisiplinlah kalau nak kuruskan badan.

5. Minum banyak air. Kalau sembelit, anda boleh mengambil psyllium husk / serat bercampur secawan air. Psyllium Husk / serat ada dijual dimana-mana farmasi dan kedai Cosway.

6. Makanan boleh digoreng, dipanggang, direbus, disalai asalkan tidak ditambah gula dan madu.

7. Rempah-ratus boleh digunakan asalkan asli, tak ditambah gula atau perasa tiruan.

8. Jangan sangka makanan tertentu itu berkarbohidrat rendah. Sebiji buah pear bersaiz sederhana ada 25 gram karbohidrat, sebiji telur ayam bersaiz besar cuma ada 0.6 gram karbohidrat! Check dulu!9. Ambil supplement seperti spirullina dan vitamins untuk lebih menyihatkan badan lagi. Pastikan product tidak mengandungi gula atau artificial sweteener.



-----------------------------------------------------------------
Diari Diet
Catatkan berat badan anda. Buat sekali catatan tentang ukuran pinggang, paha, dada, pinggul, tekanan darah, dan kadar kolestrol. 
Tentukan sasaran berat badan yang perlu anda turunkan dalam jangka masa sebulan akan datang.
Cuba tentukan sasaran untuk menurunkan berat badan dalam tempoh seminggu antara ½ hingga 1 kg.
Tentukan tahap kalori yang boleh membantu anda menurunkan berat badan mengikut tahap-tahapnya. Contoh kalori yang disarankan ialah kurang 35g pengambilan karbohidrat dlm mkanan.
Catatkan semua makanan, minuman atau kudapan yang telah anda ambil. Kira jumlah kalori dan lemak.
Catat latihan/senaman yang telah anda lakukan setiap hari. Dapatkan anggaran agak2 berapa jumlah kalori yg terbakar
Hasilnya pada malam hari, buat pengiraan pengurangan kalori makanan dan kalori latihan yang dilakukan.
Pada hujung minggu pula, buat pengiraan dan hasil yang telah anda gunakan untuk kalori dan lemak.
Good Luck! :)


Fasa2 dalam Diet SD II

inila cara diet yg sebenar. sume terletak pd tangan kite semua. :) 
xpelu susah2 nk carik plan kesihatan untuk diri anda. plan yg d gunakan dlm program diet SD2 ada sume nye. :D



NOTA KURUS : supplemen sprt yg dcdgkan adalah untuk regulate our health to the optimum. dengan izin Tuhan. xsalah untuk berusaha ke arah kesihatan yg TERBAIK! 


BERAT BADAN IDEAL
KUNCI KESIHATAN BERKEKALAN



Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di miastuffz@gmail.com

KENAPA BERAT TAK TURUN WALAUPUN DAH PENAT DIET?

Assalamualaikum..

Kali ini saya nak cerita pasal kenapa berat tak turun..... bukan produk slim diet 2 yang tak jadi, tapi sebenarnya kesalahan yang kita tak sedari yang menyebabkan berat kita tak turun..



Pertama
AIR - Air memainkan peranan yg penting untuk memastikan kita sentiasa segar dan amat membantu dalam penurunan berat badan kerana air boleh membantu untuk meningkatkan metabolisma tanpa sebarang nutrisi... maksudnya , air ni kosong nutrisi , tak ada carbs , atau lain-lain... jadi , rugi lah kalau kita minum air kurang.. belum lagi kira untuk buah pinggang... sebab tu jangan sesekali kurang air.. 4-5 gelas sebelum makan sudah mesti..

Kedua
Tidak cukup makan.. Ishhh, mane boleh macam ni, makan mesti cukup. Berapa kali nak cakap, jangan skip makan.. jangan berlapar... ada yang sampai sakit2 kepala pasal tak makan, ni dah salah... makanan yg cukup juga dapat memastikan badan kita tak masuk satu mode yg amat dikenali dalam diet, iaitu mode lapar. Kalau makanan yg kita makan mencukupi, ini dapat memastikan kadar metabolisma kita sentiasa tinggi... tambah lagi dengan exercise, lagi la tinggi...

Ketiga
Karbohidrat tersembunyi... Ini biasanya datang daripada kuah yang kita tak perasan ada carbo yang tinggi.. sila check bab kuah/sos/kicap ye...plus, kita mesti baca label betul-betul...teliti betul-betul kandungan karbohidrat tu.. yang pasti kita tak boleh ambil karbo lebih drp 35gm sehari kalau betul-betul nak kurus..

Keempat
Yang pasti SLIM DIET 2 wajib di ambil 2 scoop 4x sehari.. pasal ada yang nak jimat dengan mengambil 3x sehari sahaj.. so macam mana nak turun cepat kalau dos kurang.. tak yah jimat lah.. nak turun berat cepat ke lambat..?? lepas tu complain kata SD2 tak berkesan.. Sooo.. mulai hari ini.. pastikan keempat-empat tips tu buat betul-betul.. barulah dapat bentuk badan idaman.. kat KL nih, raya sebulan.. jadi pastikan anda semua berhati-hati masa memilih makanan ya.. jangan pulak dah turun berat masa bulan puasa hari tu, dah cun melecun.. lepas tuh naik balik badan pasal open house sampai 4-5 buah rumah sehari..

INGAT MATLAMAT ANDA KENAPA NAK TURUNKAN BERAT BADAN!!




Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di alpower.order@gmail.com

Monday, July 2, 2012

KELEBIHAN SDII BERBANDING PRODUK LAIN



1. Menurunkan berat badan dengan pantas dan sangat memberangsangkan (SDII memegang rekod menurunkan berat badan paling pantas di dunia 64kg sebulan!)

2. Membina keyakinan diri.

3. Meningkatkan nilai / harga diri.

4. Mengenyangkan. Tidak perlu berlapar!

5. Mampu. Tidak terlalu mahal.
6. Membenarkan pengambilnya untuk makan tiga kali sehari!


7. Badan tidak menggelebeh walaupun selepas penurunan berat yang banyak!

8. Kulit tidak kendur.

9. Peningkatan tenaga.

10. Pengekalan berat badan yang ideal.

11. Berfungsi selari dengan mekanisma semulajadi badan kerana ia adalah food supplement, bukan food replacement!



Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di alpower.order@gmail.com

CADANGAN MENU

Contoh cadangan menu


MENU 1
MENU2
MENU 3
MENU 4
SARAPAN
2 telur rebus 
1 tomato bersaiz sederhana
2 telur dadar
Mixed-vege
Sup telur bersama dada ayam dicarik-carik2 telur goreng dan salad sayur
MAKAN TENGAHARI
Masak kicap daging lembu, sayur brokoli digoreng bersama udang basahRendang ayam, Sayur brokoli dancauliflowerStik daging bersama tomato segarIkan kukus bersama cendawan, tomato dan daun bawang
MAKAN MALAM
Lamb chopdengan sos pudinaAyam panggang, taufu + daging kisar, bayamIkan kukus bersama cendawan, tomato dan daun bawangIkan dan ketam bakar, brokoli dancauliflowergoreng
SUPPER
SD 2
SD 2
SD 2
SD 2






Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di alpower.order@gmail.com

KETO STICK


Slim Diet II adalah satu program/pelan diet yang berasaskan kepada Ketosis iaitu proses semulajadi pembakaran lemak kepada tenaga. Oleh itu, tahap pembakaran lemak kepada protein boleh diukur dengan menggunakan Keto Sticks (contoh seperti dalam gambar di atas). Masa terbaik untuk melakukan pemeriksaan adalah pada hari ke-3 hingga hari ke-7 anda mula mengambil SDII.

Cara kegunaan Keto Stick:
Lakukan ujian ke atas air kencing anda sebaik-baiknya di awal pagi sebelum makan/minum apa-apa. 
  1. Celupkan Keto Sticks ke dalam air kencing selama 1 - 2 saat. 
  2. Pastikan bahagian depan Keto Stick yang terdapat kertas ujian tercelup ke dalam air kencing sepenuhnya. 
  3. Tunggu sehingga 60 saat (1minit) untuk Keto Stick menghasilkan warna.
  4. Bandingkan keputusan ujian dengan jadual keputusan Keto Stick.



JADUAL KEPUTUSAN KETO STICKS


PUTIH / TIADA
  • Pengambilan karbohidrat berlebihan dan terlalu tinggi utnuk menggalakkan pemecahan lemak. Lemak tidak dibakar.
TINDAKAN :
Anda perlu memeriksa semula makanan yang telah diambil. Pastikan jumlah karbohidrat yang diambil TIDAK MELEBIHI 35gm SEHARI.

MERAH JAMBU (Pink) 
  • Bacaan IDEAL yang menunjukkan pembakaran lemak sedang aktif berlaku. Menu pemakanan yang diambil adalah bersesuaian dan kadar air di dalam badan adalah mencukupi.
TINDAKAN :
KEKALKAN menu pemakanan dan kadar minuman anda.

UNGU
  • Anda kekurangan air didalam badan. Jumlah pengambilan karbohidrat juga terlalu kurang.
TINDAKAN :
Perlu banyakkan pengambilan air kosong, sekurang-kurangnya 2 liter (8 gelas) sehari dan tambahkan sedikit karbohidrat dalam menu pemakanan anda.


DI MANA ANDA BOLEH DAPATKAN KETO STICKS?

Dengan membeli setin ALPHA LIPID SDII, saya akan membekalkan anda dengan sekeping keto sticks dengan percuma!

Oleh itu, anda boleh memeriksa keadaan ketosis badan anda setelah pengambilan SDII seawal mungkin (sebaik-baiknya 3 hari selepas mula mengambil SDII)!

Sekiranya anda ingin / perlukan bekalan Keto Sticks yang lebih banyak, anda boleh mendapatkan bekalan Keto Sticks daripada kami dengan hanya RM27 untuk 50 keping Keto Sticks.

BEGITU MUDAH UNTUK MENGETAHUI BETAPA BERKESANNYA ALPHA LIPID SDII


Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di alpower.order@gmail.com

10 RUTIN HARIAN SD2

Berikut merupakan 10 rutin penting harian ketika berdiet SD2:

JANGAN MENINGGALKAN WAKTU MAKAN
Makan 3 kali sehari dengan saiz sederhana atau 4 atau 5 kali dengan saiz yang kecil.

JANGAN TIDAK MAKAN MELEBIHI 6 JAM PADA WAKTU KITA JAGA
Anda juga boleh mengambil snek setiap 4 jam atau apabila anda lapar.

MAKAN PROTEIN YANG CUKUP
Makan protein dalam bentuk lauk-pauk seperti ikan, daging, telur, ayam, itik, makanan laut dan seumpamanya dan makanlah sehingga anda kenyang dengan selesa dan bukan terlalu kenyang. Suplemenkan dengan meminum SD2 sebanyak 2 scoop setiap kali sebanyak 4 kali sehari.

JANGAN MAKAN MELEBIHI 35gm KARBOHIDRAT SETIAP HARI
Pada fasa induksi atau 2 minggu pertama, anda boleh bermula dengan 20gram karbohidrat setiap hari. Kemudian pada fasa selanjutnya anda boleh mengambil sehingga 35gm karbohidrat setiap hari. setiap orang mempunyai kadar karbohidrat yang kritikal untuk membakar lemak dan pastikan kadar yang sesuai untuk tubuh anda jika pembakaran lemak masih belum lancar. sebenarnya, 35gm karbohidrat itu sudah terkandung didalam karbohidrat yang ada dalam sayuran hijau yang kita makan. Kita juga boleh makan produk yang rendah kuantiti karbihidrat atau karbhidrat tersembunyi asalkan ianya tidak melebihi had 35gm karbohidrat setiap hari.

ELAKKAN DARIPADA MEMAKAN SEMUA JENIS BUAH-BUAHAN, ROTI, PASTA, BIJIRIN, SAYURAN BERKANJI, KEKACANG ATAU APA-APA MAKANAN YANG DIPERBUAT DARI TEPUNG DAN GULA KETIKA BERDIET.

MINUM SEKURANG-KURANGNYA 2 LITER (8GELAS) AIR MINERAL ATAU LEBIH SETIAP HARI.

HINDARI MINUMAN BERGULA DAN BERKAFEIN SEPERTI KOPI, TEH, MINUMAN RINGAN DAN YANG BERGAS.

KIRA SETIAP PAKET PEMANIS TIRUAN SEBAGAI 1gram KARBOHIDRAT.
Gunakanlah sucralose (splenda), saccharin (sweet 'n low) atau acesulfame-k (sweet one) sebagai pemanis makanan sekiranya perlu. Stevia adalah lebih organik dan semulajadi.

APABILA MAKAN DILUAR, MAKA BERHATI-HATILAH DENGAN KARBOHIDRAT YANG TERSEMBUNYI
Tepung gandum, tepung jagung dan gula adalah intipati didalam kuah (gravies), sos dan dressings.

BACA LABEL PEMAKANAN 
Pastikan anda membaca label pemakanan yang terdapat pada bungkusan atau botol untuk memastikan kuantiti karbohidrat yang terkandung didalam makanan.

Apabila anda bermula dengan diet SD2, lakukan denga bersungguh-sungguh pada 2minggu pertama setiap peraturan-peraturan yang telah di nyatakan untuk berjaya. Lakukanlah dengan sepenuh hati dan jiwa setiap peraturan-peraturan tersebut sebelum anda melakukan versi peraturan anda sendiri.




Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di alpower.order@gmail.com


CARA PENGAMBILAN MAKANAN SEMASA PROGRAM SD2

  • Ambil makanan seperti biasa mengikut jadual sarapan pagi, makan tengahari dan makan malam anda. JANGAN BERLAPAR!
  • Reka aturan pemakanan anda yang menyediakan TIDAK LEBIH dari 35gm JUMLAH KARBOHIDRAT sehari dan mengandungi protein diet yang lebih.
  • Hendaklah minum air mineral sekurang-kurangnya 2 LITER SEHARI.
  • JANGAN MENGAMBIL MINUMAN BERKAFIEN DAN BERGULA seperti teh dan semua jenis kopi kerana kafein akan memperlahankan pembakaran lemak.
  • Bersenam ringan selama 30 minit sehari.

Makanan yang disarankan ketika menjalani program SD2

Makanan berprotein
  • Ayam
  • Ikan
  • Telur
  • Kambing
  • Lembu
  • Keju
  • Tempe
Sayuran Segar
  • Tempe
  • Tauhu
  • Asparagus
  • Kobis
  • Bawang
  • Cendawan
  • Sayuran hijau yang lain



PERHATIAN!
  • Ibu yang hamil atau sedang menyusu bayi TIDAK DIGALAKKAN menyertai apa-apa bahagian dalam program penurunan berat badan.
  • Kepada kesemua pengidap Diabetis Mellitus (IDDM) yang bergantung kepada insulin, adalah perlu pengawasan doktor ketika anda menyertai program ini.

Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di alpower.order@gmail.com

CADANGAN PEMAKANAN SEMASA DIET SDII

Assalamualaikum wbt


Anda sedang amalkan ALPHA LIPID SDII? Atau baru nak mencuba?? Jom cuba cepat-cepat kalau nak kurus cepat-cepat!!

Disini saya nak kongsi sedikit menu2 yang boleh anda ambil semasa program plan diet ini berjalan.


PERLU DIINGAT KADAR KARBOHIDRAT YG DIBENARKAN CUMA SEKITAR 20-35gm ini termasuk pengambilan karbohidrat dalam 8 skop SD2....4 x pengambilan dengan waktu konsisten sehari untuk hasil yang maksima mungkin(6gm karbohidrat). 

Antara menu yang boleh diamalkan:


BREAKFAST:
1)Telur, bagi yang sukakan telur boleh sediakan sarapan pagi anda dengan 2 biji telur separuh masak(2gm) / sramble egg / omelet. Kalau nak tambah kicap memadai 1 sudu besar shj (1.3gm)

2)Jenis sosej boleh pilih yg kurang kandungan karbohidrat-biasa 2 ketul(8gm)boleh dihidang secara kukus,grill,goreng atau rebus.

3)Mix salad menggunakan HEINZ SALAD CREAM(15 gm per serving mengandungi karbohidrat 3 gm berbanding LADY'S CHOICE 3.4gm)-cth;salad,kubis putih(1 cawan 4 gm),brokoli(1 cawan 5gm),timun(1 cawan 3gm),tomato(1 biji 5gm),asparagus -campuran sekadar di ambil kadar secawan. Sukatan 1 cawan sekitar 4-6 gm jika gunakan secara berhemah.

LUNCH/DINNER:
1)Segala jenis ayam,ayam turkey atau daging lembu / kambing (buangkan lemak) boleh dimasak sup,tomyam,panggang  atau digoreng, cth ayam panggang 1/4 ekor(0gm karbohidrat); 1 bowl sup kambing(0 gm) .Buat peminat ayam KFC(ambil jenis original kerana tidak bertepung berbanding spicy namun jangan menggunakan sos cili or tomato kerana kandungan karbohidrat agak tinggi jika dirujuk pada label nutrisi pada botol namun mengikut jenama tertentu). Penggemar Western food pula anda masih boleh menikmati beef steak,chicken chop cuma kena awasi pada sosnya jgn berlebihan dan abaikan pengambilan kentang sama bentuk wedges,kentang putar atau fries

2)Segala jenis ikan ,sotong ,ketam atau udang boleh digoreng,ikan dikukus lebih baik,jika dimasak gulai hanya menggunakan sedikit santan dalam keadaan sederhana pekat. Cth gulai ikan kembung seekor (0.5gm).

3) Jenis2 tauhu ada tauhu blok(1/4 blok 2.4gm) yang biasa atau tofu telur(1 piece 2gm):2 keping anggaran 4gm.

4)Sebaik2 minuman pula air kosong atau air teh hijau.

5) Cukupkan pengambilan 2 liter air.

***PERHATIAN:APA YANG PENTING ANDA CUMA  PERLU AWASI KADAR PENGAMBILAN SUMBER KARBOHIDRAT YG BETUL JUGA ELAKKAN SAYURAN JENIS BERUBI,BUAH2AN,MINUMAN MANIS SEMASA MENGIKUTI PLAN INI DAN SENTIASA MERUJUK KONSULTAN YANG BERTAULIAH!!!

Selepas anda mencapai berat ideal...fasa pengekalan boleh mengambil menu berikut:

Selepas menggunakan SD2 dan mendapat berat badan yang ideal, pilihlah makanan dari kumpulan makanan dibawah yang kandungan kalori yang rendah tetapi tinggi kandungan vitamin dan elemen-elemen yang baik untuk badan. Dengan cara ini anda dapat memperbaiki kesihatan anda dan mengelakkan berat badan naik.
PROTEIN:
Ayam tanpa kulit
Ayam Belanda (Turkey)
Venison (daging rusa)
Daging lembu
Telur
Seafood 
Daging Kambing
BIJIRIN:
Bijirin gandum
Bubur Oats
Roti (Whole wheat breads) - warna coklat
Beras Perang (Brown Rice)
Kekacang

Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di alpower.order@gmail.com

ALPHA LIPID SLIM DIET II

< click to enlarge >


Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di miastuffz@gmail.com

INFO ALPHA LIPID SDII

< click to enlarge >


Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di miastuffz@gmail.com

Larangan Semasa Diet ALPHA LIPID SD2


Seperti yang kita tahu, sepanjangkan menjalankan program diet dengan SDII kita TIDAK DIBENARKAN mengambil sebarang buah-buahan! Tahukah anda bahawa ada sesetengah buah-buahan itu tinggi kandungan kalori dan karbohidratnya??

Di sini saya senarai buah-buahan serta kandungan kalori dan karbohidrat yang terdapat di dalam buah-buahan.


Rojak buah (250g)– kalori 414, carb 51g
Buah citrus (120g)-kalori 51.63, carb 11.61g
Kacang botol (200g)-kalori787.3, carb 76g
Kcang soya (170g) –kalori 279.88,carb 17g
Almond mentah (1 cup,50g) – kalori 308.3,carb 10.6g
Red chili pepper (1/4 cup,50g)-kalori 19.86,carb 3.7g
Prune (1bj,8.4g)-kalori 20,carb 5.4g
Lemon (1bj,50g)-kalori 32,carb 12g
Limau nipis (1bj) –kalori 16,carb 7g
Kismis (40g)-kalori 100,carb 26g
Black current –1/4cup,50g)-kalori 26.2,carb 7g
Red current(1/2,100g)-kalori 45.12,carb 9.7g
Buah nona (1bj) –kalori 134,carb 0g
Blueberry (1cup)-kalori 72,carb 21g
Rasberry (10bj) –kalori 6.1,carb 2.3g
Kedondong (1bj)-kalori 68, carb 22g
Gajus (1/4cup,50g)-kalori 203.8,carb 11.2g
Buah pala(1sudu)-kalori 32.14,carb 3.5g
Ciku (1bj)-kalori 145.1,carb 34g
Honeydew(1/2cup)-kalori 36.5,carb 9.2g
Strawbery (8bj)-kalori 36,carb 11g
Langsat (10bj)-kalori 28,carb 7g
Dragon fruit(1bj)-kalori 53.5,carb 9g
Buah delima (1bj) –kalori 112.24,carb 26.44g
Tembikai (1cup)-kalori 44,carb 11g
Nangka (4bj)-kalori 92.7,carb 0g
Blackbery (1cup)-kalori 37.3,carb 13.8g
Nenas (1bj)-kalori 229,carb 60g
Tomato (1bj)-kalori 19.2,carb 5g
Betik (1bj)-kalori 135.7,carb 37.3g
Jambu(1bj)-kalori 30.5,carb 10.7g
Belimbing (1bj)-kalori 32,carb 10g
Grape (30bj)-kalori 108.6,carb 27g
Longan (20bj)-kalori 64.94,carb 15.8g
Durian (1pc)- kalori 59.8,carb 13g
Rambutan(1bj)-kalori 8,carb 1.9g
Laici (8bj)-kalori 65.28,carb 16.53g
Manggis (1bj)-kalori 49.8, carb 15.6g
Mangga (1bj)-kalori 112.76,carb 28.1g
Kurma (4bj)-kalori 112,carb 31g
Oren (1bj)-kalori 41.25,carb 11.54g
Kiwi(1bj)-kalori 46.5,carb 12g
Plum (1bj)-kalori 30.2,carb 7.5g
Aprikot (1bj)-kalori 15.98,carb 3.98g
Ceri(1bj)-kalori 2.4,carb 0.7g
Pear(1bj)-kalori 97,carb 25g
Peach(1bj)-kalori 64.46,carb 16.22g
Pisang(1bj)kalori 112,carb 30g
Sukun (1cup)-kalori 211.7g,carb 0.1g
Apple (1bj)-kalori 120,carb 34g
Avocado(1/5bj)-kalori 52.5,carb 3g

Jadi inilah punca kenapa anda DILARANG mngambil buah-buahan semasa berdiet dgn sd2.. ini adalah diet protein so hanya protein sahaja yg dibenarkan semasa program diet sd2.. 
SELAMAT BERDIET DENGAN ALPHA LIPID SDII YANG BEST!!

Nak turunkan berat badan cepat dan selamat? email saya di miastuffz@gmail.com